Eesti valitsus on sattunud vastuoludesse Haapsalu raudtee taastamise teemal, kuna peaminister Kaja Kallas on avaldanud kahtlusi projekti elluviimise osas, samas kui regionaalminister Madis Kallas peab seda endiselt kohaliku elu jaoks väga oluliseks.
Pühapäeval X-is (endine Twitter) avaldatud postituses teatas peaminister Kaja Kallas, et Haapsalu raudtee ehitamise plaan ei ole jõus. See väljaütlemine tekitas küsimusi raudtee tuleviku suhtes, eriti arvestades valitsuse poolt maksutõusude otsuste tegemist.
Regionaalminister Madis Kallas aga kinnitas ERR-ile, et ehituse ettevalmistustööd jätkuvad ja raudtee taastamine on regionaalpoliitiliselt väga oluline.
“Me oleme valmis seda sammu vajadusel põhjendama ning partneritega seda arutama,” kommenteeris regionaalminister Madis Kallas. Ta lisas, et projekteerimine on juba lõppenud ning ehitusload on välja antud. Teatud lõikudel on juba raadamistöid alustatud.
Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu aga märkis, et hetkel puudub otsus Haapsalu raudtee ehituse jätkamiseks ning selleks pole ka eelarvelisi vahendeid ette nähtud. Ta rõhutas, et oluline on kõigepealt saada ülevaade regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ettepanekutest liikuvusreformi läbiviimiseks.
Haapsalu raudtee taastamise projekt hõlmab kogu lõiku Turbast Rohukülani ning on projekteeritud võimaldama rongide liikumist kiirustel kuni 160 km/h. Maksumuseks hinnatakse umbes 115 miljonit eurot, mida projekti toetajad sooviksid katta CO2 kvoodi müügist saadud tuludega. Haapsalu raudteel suleti reisiliiklus 1995. aastal.
Valitsuse poolt langetatavad otsused Haapsalu raudtee taastamise osas jäävad ootama arutelu ning lõplikku otsust 2024. ja 2025. aastal. Ehituse võimalik käivitamine sõltub riigi prioriteetidest ning rahalistest võimalustest, mille üle arutletakse koos valitsuspartneritega.